Дистанційне навчання 10-В класс алгебра 2023-2024


2023-2024 навчальний рік

Вчитель математики: Шеремет Валентина Григорівна






МАТЕМАТИКА ДУЖЕ СКЛАДНА ,АЛЕ ЦІКАВА НАУКА. БУДУ РАДА ДОПОМОГТИ ВАМ ЗАЦІКАВИТИСЯ ВИВЧЕННЯМ МАТЕМАТИКИ,ЗРОЗУМІТИ ЇЇ КРАСУ,ТА З ЛЕГКІСТЮ ПОДОЛАТИ УСІ ТРУДНОЩІ НА ШЛЯХУ ДО МАТЕМАТИЧНИХ НАУК.








Працюємо у гугол класі
код для приєднання


23.10-27.10.23
Методи розв'язування рівнянь вищих степенів
Приєднайтеся до уроків на платформі Google meet за розкладом
Повторіть теоритичні відомості
Передивіться відео уроки
Види рівнянь

Способи розв'язування рівнянь:
               5. Розкладання на множники

Передивіться приклади


Виконуйте завдання
Перед виконанням завдання 2 передивись відіо уроки






№2     №372( 2,4) до 28.10 здати роботи 


16.10-20.10.23
19.10     Контрольна робта 11.00-12.00




Обернена функція.
Приєднайтеся до уроків на платформі Google meet за розкладом
Повторіть теоритичні відомості
Передивіться відео уроки
 Теоритичні відомості



Відео уроки                                                                                                                             



Завдання: 
№1 зробіть малюнки у зошиті та дайте відповідь на питання( відповідь поясніть)




09.10-13.10.23
Перетворення графіків функцій
Приєднайтеся до уроків на платформі Google meet за розкладом
Повторіть теоритичні відомості
Передивіться відео уроки
 Теоритичні відомості
Відео уроки



Завдання:
№1 Практична робота.
а) подайте функцію у стандартному вигяді

б) побудуйте графік( прокоментуйте послідовність побудови)

№2





02.10-06.10.23
Приєднайтеся до уроків на платформі Google meet за розкладом
Повторіть теоритичні відомості
Передивіться відео уроки
Домашне завдання:
№1   №1,2,3                                                                            надіслати електронною поштою  
№2    Практична робота  №196

Функції.Властивості функції.
Завдання на 02.10-03.10  
№1,2,3                                                                                             надіслати електронною поштою  
 
                                                                                                                  

Перетворення графіків функцій
Теоритичні відомості




Завдання на 06.10 Практична робота









25.09-29.09.23
Приєднайтеся до уроків на платформі Google meet за розкладом
Повторіть теоритичні відомості
Передивіться відео уроки
Виконуйте домашне завдання(всі завдання дивись нижче)

Операції над множинами

      Над множинами можна виконувати певні опе­рації. Розглянемо три з них.

  Озн  Перетином множин А і В називається множина С, яка складається з усіх тих і лише тих елементів, які належать кожній із даних множин.

Позначаємо це так: А  В = С .

 

 Приклад 1.

      Нехай А - множина всіх дільників числа 32, В - множина всіх дільників числа 24. Отже,

      А = {1, 2, 4, 6, 8, 16, 32}, В= {1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24}.

Тоді   С = А  ВС = {1, 2, 4, 8}.

      Озн  Об'єднанням або сумою двох мно­жин А і В називається така множина R, яка скла­дається з усіх елементів множин А і В і лише з них.

Позначаємо це так:  .

      Кожний зі спільних елементів береться в мно­жину R лише один раз.

 Приклад 2.

      Для множин А і В з прикладу 1 об'єднанням буде .

 Приклад 3.

      Множина дійсних чисел є об'єднан­ням множин раціональних та ірраціональних чисел:  .

   

       Озн  Різницею двох множин А і В нази­вається така множина D, яка складається з усіх еле­ментів множини А, які не належать множині В.

Записуємо D = А\В.

Приклад 4.    А = {5, 6, 8, 12}, В = {5, 6}, D = А\В = {8, 12}.

Приклад 5.    А = {5, 6}, В = {5, 12, 6}, D = А\В = .

        Коли множина В є підмножиною множини A (  A ), то різниця D = А\В називається допов­ненням множини В відносно множини А і позна­чається .

Приклад 6.     А = {2, 4, 5}, В = {2, 4},  = {5}.

 Відео уроки з теми



Домашне завдання:
№1 25.09
№2 26.09,27.09 тестування 
№3 29.09
1.Знайти область визначення
2.За графіком вкажіть нулі функії, точки перетину з ОУ





18.09-22.09.23
Приєднайтеся до уроків на платформі Google meet за розкладом
Попрацюйте з теоритичними відомостями
Передивіться відео уроки
Виконуйте домашне завдання

Завдання 1:розв'яжіть систему рівнянь трьома способоми(графічний,підстановка, додавання)
Завдання2: 20.09 тестування( тривалість 20 хвилин)
Завдання 2 : 22.09 № 29,30

Множини, дії над множинами

Поняття множини належить до первісних, воно не означається. Множина - це сукупність, зібрання деяких предметів будь-якої природи, наприклад: множина учнів класу, множина цифр десяткової нумерації, множина букв українського алфавіту, множина міст держави, множина будинків на ву­лиці тощо.

      Для позначення множин використовуються про­писні літери латинського алфавіту або фігурні дуж­ки: множина А або {0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9}.

      Озн 1. Предмети, з яких складається мно­жина, називаються її елементами.

      Наприклада = 5 - елемент множини цифр десяткової нумерації;

                             Львів - елемент множини міст України.

      Якщо множину цифр десяткової нумерації по­значити через А, то належність числа цій множині можна позначити так:  А, 9  А.

      Число 12 не належить множині А, не є елемен­том цієї множини. Це твердження можна записати так: 12  А.

      Множини бувають скінченні (множина будинків на певній вулиці) і нескінченні (множина точок пря­мої).

      Озн 2. Множина, у якій немає жодного еле­мента, називається порожньою. Позначається .

Наприклад, множина розв'язків рівняння   на множині дійсних чисел є порожньою, х  .

      Множину можна задати:

      1. переліченням усіх її еле­ментів, наприклад {а, b, с} ;

      2. характеристичною властивістю, наприклад, В - множина чисел, крат­них 15, що менші від 90.

 

      Озн 3. Дві множини називаються рівними, якщо вони складаються з однакових елементів.

      Наприклад, X - множина коренів рівняння ;

                         Y- множина коренів рівняння .

Х Y.

 

      Озн 4. Якщо множина В складається з деяких елементів даної множини А і лише з них, то множина В називається підмножиною множини А.

Позначаємо це так: В  А.

     Наприклад, якщо В = {1, 2, 3}, А = {1, 2, 3, 4}, то В  А.

     Множина В може складатися з усіх елементів множини А, тоді це можна записати так: В  А.

    - знак строгого включення,

    - знак нестрогого включення.

Порожня множина є підмножиною будь-якої мно­жини.

 

Операції над множинами

      Над множинами можна виконувати певні опе­рації. Розглянемо три з них.

 

      Озн 5. Перетином множин А і В називається множина С, яка складається з усіх тих і лише тих елементів, які належать кожній із даних множин.

Позначаємо це так: А  В = С .

 

 

      Приклад 1.

      Нехай А - множина всіх дільників числа 32, В - множина всіх дільників числа 24. Отже,

      А = {1, 2, 4, 6, 8, 16, 32}, В= {1, 2, 3, 4, 6, 8, 12, 24}.

Тоді 

      С = А  ВС = {1, 2, 4, 8}.

      Озн 6. Об'єднанням або сумою двох мно­жин А і В називається така множина R, яка скла­дається з усіх елементів множин А і В і лише з них.

Позначаємо це так:  .

      Кожний зі спільних елементів береться в мно­жину R лише один раз.

 

Приклад 2.

      Для множин А і В з прикладу 1 об'єднанням буде

.

 

Приклад 3.

      Множина дійсних чисел є об'єднан­ням множин раціональних та ірраціональних чисел:

.

   

       Озн 7. Різницею двох множин А і В нази­вається така множина D, яка складається з усіх еле­ментів множини А, які не належать множині В.

Записуємо D = А\В.

Приклад 4.

А = {5, 6, 8, 12}, В = {5, 6}, D = А\В = {8, 12}.

Приклад 5.

А = {5, 6}, В = {5, 12, 6}, D = А\В = .

        Коли множина В є підмножиною множини A (  A ), то різниця D = А\В називається допов­ненням множини В відносно множини А і позна­чається .

Приклад 6.

А = {2, 4, 5}, В = {2, 4},  = {5}.

 Відео уроки з теми



   
Завдання:
Завдання1:розв'яжіть систему рівнянь трьома способоми(графічний,підстановка, додавання)
                                                                          


завдання 2:тестування( тривалість 20 хвилин)
Завдання 3 :  № 29,30






11.09-15.09.23
Домашне завдання:
№1 №262 (3,6)
№2 Арифметична та геометрична прогрессії (повторення)
Тестування    https://vseosvita.ua/test/start/ruf902

Контрольна робота 13.09.23      11.00-12.00


Системи нерівностей та рівнянь
Теоритичні відомості

   Приклад 8. Розв’яжіть систему рівнянь способом підстановки {2x+y=6; . 4x-3y=2

  1. Поняття системи нерівностей з однією змінною та її розв’язку.

Якщо доводиться знаходити спільні розв'язки двох або більшої кількості нерівностей з однією і тією самою змінною, то кажуть, що ці нерівності утворюють систему нерівностей.

Систему нерівностей позначають фігурною дужкою:

Розв'язок системи нерівностей – це значення змінної, яке задовольняє кожну нерівність системи.

Розв'язати систему нерівностей – означає знайти всі її розв'язки або показати, що вона їх немає.

 

  1. Схема розв'язування систем лінійних нерівностей з однією змінною:
  1. Розв'язуємо кожну нерівність системи;
  2. Зображуємо множину розв'язків кожної нерівності на одній координатній прямій;
  3. Знаходимо переріз множини розв'язків нерівностей і записуємо множину розв'язків системи у вигляді проміжку або відповідної нерівності.

 

  1. Розв'язування систем лінійних нерівностей з однією змінною. Приклади.

Приклад 1. Розв'яжемо систему нерівностей

                 

Розв'язок кожної з нерівностей системи є числовим проміжком, відповідно (3; +∞) і (-2; +∞).

Запис (3; +∞)  (-2; +∞) означає переріз, тобто спільну частину даних проміжків. 

Розв'язком нерівності є проміжок (3; +∞).

 

Приклад 2.  Розв'язати систему нерівностей

                         

Розв'язання:

                             

          або     

 

З рисунка видно, що розв'язком системи є х≤1, тобто х(-∞; 1]

 

 

Приклад 3.  Розв'язати систему нерівностей

         

Розв'язання:

                          

Очевидно, що числові проміжки (-∞; 5) і (6; ∞) не мають жодного спільного числа. Тому система нерівностей не має розв'язку.

У такому випадку кажуть, що переріз даних числових проміжків – порожня множина, яку позначають знаком .  

Системи рівнянь


-    Повторимо для початку , як розв’язувати дані системи графічним способом і способом підстановки

Якщо треба знайти спільний розв’язок двох рівнянь із двома змінними, то кажуть, що ці рівняння утворюють систему рівнянь.

Позначення: 

2. Розв’язком системи рівнянь із двома змінними називають пару значень змінних, при яких кожне рівняння перетворюється на правильну числову рівність.

Розв’язати систему рівнянь означає знайти всі її розв’язки або довести, що їх немає.

 II. Розв’язування  систем  лінійних  рівнянь.

      1) Спосіб  підстановки.

      2) Спосіб  додавання.

      3)Графічний спосіб   

3. Щоб розв’язати систему лінійних рівнянь із двома змінними, можна скористатися графіками рівнянь. Такий спосіб називається графічним способом розв’язування систем рівнянь.

ЩЩоб розв’язати систему рівнянь графічним способом, треба:

1. виконати рівносильні перетворення системи так, щоб було зручно побудувати гргафіки рівнянь системи;

2. побудувати графіки;

3. знайти координати точок (точки) перетину побудованих ліній. Ці координати і є рррозв’язками (розв’язком) системи рівнянь.

Приклад. Розв’яжіть графічно систему рівнянь 

 

x

2

3

y

1

–2

 

x

2

3

y

1

0

 

M(1;2) — точка перетину графіків рівнянь (рис. 1).

Рис. 1

 Алгоритм!

1. Побудуємо графіки рівнянь системи в одній координатній площині.

2. Знайдемо координати точки перетину графіків рівнянь.

3. Якщо координати точки перетину цілі числа, то треба виконати перевірку, якщо ні, то дати приблизну відповідь.

Отже, графіком кожного рівняння системи лінійних рівнянь із двома змінними є пряма. Якщо прямі перетинаються, то система має єдиний розв’язок; якщо прямі не перетинаються, то система не має розв’язків; якщо прямі збігаються, то система має безліч розв’язків.

ЗаЗауваження. Графічний спосіб розв’язування систем рівнянь не є універсальним, оскільки нене завжди розв’язком системи є пара цілих чисел. Іноді важко точно встановити кокоординати точки перетину побудованих графіків функцій, можливо лише вказати нанайближенні значення. Тому, як правило, використовують алгебрагічні способи ророзв’язування систем рівнянь: спосіб підстановки, додавання.

СпСособом підстановки систему двох рівнянь із двома змінними розв’язують за таким порядком:

1. з одного рівняння системи виражаємо одну зі змінних через другу змінну і відомі величини;

2. знайдене значення підставляємо в друге рівняння системи, одержуємо рівняння відносно другої змінної;

3. розв’язуємо одержане рівняння і знаходимо значення цієї змінної;

4. підставляючи знайдене значення у вираз для першої змінної, одержуємо відповідне її значення;

5. записуємо відповідь.

Спосіб підстановки:


 , ,

,

 

 

 

Спосіб додавання:


 







Домашне завдання:
№1 №262 (3,6)

№2 Арифметична та геометрична прогрессії (конспект)
-формуми п-го члена, суми перших п членів
-приклади розв'язків (по одгному на кожну формулу)

№3  Діагностична контрольна робота  13.09           11.00-12.00


04.09-08.09.23
Нерівності
Ознайомтесь з алгоритмом та розгляньте приклад:

1. Схема розв’язування нерівності методом інтервалів :

 1. Привести нерівність до такого виду, де в лівій частині знаходиться функція, 

а в правій 0.

 2. Знайти область визначення функції.

 3. Знайти нулі функції, тобто - вирішити рівняння, х1 mx2 = n.

 4. На числову пряму нанесемо область визначення функції і за допомогою нулів розіб’ємо її (область визначення) на інтервали.

 5. Визначити знаки функції на отриманих інтервалах.

 6. Вибрати інтервали, де функція набуває необхідних значень і записати відповідь.

Виходячи з вищезазначеного, маємо розв’язки нерівностей:

2. Застосування методу інтервалів на прикладах.

 Розв’яжемо нерівність  (х + 2)(х - 3)(х - 5) >0.


1.Розглянемо функцію  у = (х + 2)(х - 3)(х - 5)  і знайдемо ті значення x, при яких вона набуває додатних значень.

 2.Область визначення функції — множина дійсних чисел. 

3.Нулі функції: х1=-2, х2=3, х3=5.  

4.Нулі розбивають область визначення на чотири проміжки: ( - ∞;-2 ); (-2; 3); (3; 5); (5; + ∞ ) . На будь-якому з цих проміжків кожен із множників х + 2, х - 3, х - 5   має певний знак.

5. Позначимо на координатній прямій нулі функції та її знаки на кожному з проміжків.


6. Виберемо проміжки в залежності від знаку нерівності.

7.Відповідь: (-2; 3) (5; + ∞ ) .

!!! На кожному з проміжків функція зберігає знак, а після переходу через нулі її знак змінюється(непарка кратність), не змінюється ( парна кратність). 

У такий спосіб можна знайти знаки функції виду

f(x) = (х – х1)(х – х2)(х – х3)…(х - хn)



 Передивіться відео урок

 


 Домашне завдання
Завдання №1                                                                                                                       
Розв'яжить приклади №262 (1,4) 

Розв'язки надіслати електронною поштою                vsheremet42@gmail.com

Завдання №2                                                                                                                              

Тестування        https://vseosvita.ua/test/start/vxi839                                                                   





 
























































Комментариев нет:

Отправить комментарий